
Przedsiębiorca jako wzór do naśladowania
Jedną z kluczowych cech przedsiębiorcy, aby mógł on utrzymać się na rynku – jest chęć ciągłego rozwoju. Osoba ta zna pojęcia determinacji, strachu, inspiracji i docenia potęgę marzeń – dlatego nie ma oporów, przed dzieleniem się swoją wiedzą i pomocą tym, którzy zaczynają.
Pierwszy wniosek
Patrząc na to co się aktualnie dzieje na świecie, można wysunąć parę obserwacji. Po pierwsze młodzi ludzie są ambitniejsi niż kiedykolwiek wcześniej, a chęć odniesienia sukcesu staje się ich celem. Jeśli ktoś zapytałby mnie czy popieram takie działanie powiedziałbym z jednej strony, że tak. Bo kto ma więcej odwagi niż młody człowiek, który może ryzykować, rozwijać kreatywność, uczyć się nowych technologii i „podbijać świat”? Młodość rządzi się swoimi prawami i zdecydowanie innym poglądem na świat.
Jednakże młodzi ludzie – pokolenie Z – wychowują się jako pokolenie internetowe, gdzie informacje mają do nas docierać w szybki i przyjemny sposób. Więc dla mnie przeszkodą dla młodych ludzi może być odczuwanie negatywnych emocji, gdy czujemy się z czymś źle lub coś nam nie wychodzi, ponieważ osobą ciężko jest znaleźć swój wzorzec, który nakierunkuje ich na dobre działanie i powie, że prowadzenie swojego biznesu i swojej społeczności nie jest jedynie sielanką, którą widzimy i kreujemy my sami w internecie.
Drugi wniosek
Druga konkluzja wynika z tego, że my jako ludzie, bardzo mocno hamujemy się w swoich zamiarach i wykluczamy swoje marzenia. Strach przed utratą, jest znacznie silniejszy niż chęć dowiedzenia się – co znajduje się w nieznanym. Ale ja to rozumiem. Bo skąd czerpać inspirację, bądź jak porozmawiać z osobą, która już doszła do takiego miejsca, do którego my chcemy dotrzeć? Gdzie szukać takich informacji, by dowiedzieć się z jakimi problemami borykali się przedsiębiorcy i może gdzie uda się rozpoznać i utożsamić swoje doświadczenia.
Inspirację czerpię się z otoczenia
Dużo podobnych wiadomości (podobnych do wyżej wspomnianego teksu), docierało do mnie na stronie na Facebook’u „Lekcje Warte Miliony”, gdzie zbiera się cudowna społeczność i bardzo z tego miejsca chciałbym pozdrowić i podziękować – ponieważ to od Nich zaczerpnąłem inspirację i postanowiłem wydać książkę „Historie Prawdziwych Polskich Przedsiębiorców”.
Jest to książka posiadająca skompresowane informacje na temat, aż 40 przedsiębiorców, którzy zmagali się z niejedną trudnością. Czterdzieści innych osób i czterdzieści osobnych przypadków. Chociaż, można dostrzec w nich pewne podobieństwa, gdy przeanalizuje się wszystko. Do osoby będącą początkującym przedsiębiorcą lub osobą, która zastanawia się czy warto – sam chciałbym dostać takie wydanie gdy zaczynałem, może uchroniłby mnie to od niejednej przeszkody. Możesz traktować książkę jako poradnik, bo te historie staną się Twoją instrukcją i odniosą się do sytuacji, w której na tą chwilę jesteś.
Książka cieszy się bardzo pozytywnym odbiorem, dlatego już na jesień planowana jest druga część pt. „Polscy przedsiębiorcy, jak oni to zrobili” i aktualnie zbieramy kolejnych 40 przedsiębiorców, którzy chcą podzielić się swoją historią! Zapraszam do kontaktu na daniel@kubach.pl. Może i ty zostaniesz inspiracją dla innych?
Tag:cel, inspiracja, przedsiębiorca, sukces